YORUMLARINIZ
DOLAR /
Alış
1,2588
Değişim
-0.66
EURO /
Alış
1,9378
Değişim
-1.05
IMKB
42.035


Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Eski bir solcunun samimi itirafları

Hasan Cemal, yine kendini yazdı ama birilerini kızdıracağı kesin.
25 Mart 2008 / 20:10
Eski-bir-solcunun-samimi-itiraflari
 “Kimse Kızmasın Kendimi Yazdım” adlı kitabıyla 'devrimcilik' yıllarını yazdığı için eski tüfekler tarafından afaroz edilen Hasan Cemal, yine o yıllara dair itirafalarda bulundu. "İlhan Selçuk'un gözaltına alınmasıyla cumtacılık yıllarımı düşündüm" diyen Cemal'in o döneme ait samimi itirafları..

O YILLARDA DARBENİN PEŞİNDEYDİK
İlhan Selçuk gözaltına alınınca neredeyse kırk yıl öncesine gittim. 1969’u, 1970’i, 1971’i düşündüm.
Darbeci ya da cuntacı yıllarımı...
Bu işlerin içindeki bir çoğumuz gibi ben de mesleğimi o zamanlar devrimci diye tarif ediyordum. Bir araç olan askeri darbe ile ‘devrim’in önünü açacaktık çünkü...
Öyle inanıyorduk.

Gözümün önünden geçip giden filmin karelerinde kimler yoktu ki. Doğan Avcıoğlu’yla İlhan Selçuk vardı, İlhami Soysal‘la Uğur Mumcu vardı, Cemal Madanoğlu Paşa’yla birlikte daha nice general ve asker kişi vardı.
O tarihlerde ‘darbe’nin peşindeydik. Özellikle Ankara’da askerle ‘organize işler’in içindeydik.

"YANLIŞLIKLA VURULAN GENİ, ÜLKÜCÜLER VURDU DEDİK"
Bize çalışan bazı devrimci gençler sağda solda bomba patlatarak asker için darbe ortamı oluşturuyordu. “Ordu-gençlik el ele, milli cephede!” mitingleri düzenleniyordu.
Bir keresinde, bir arkadaşı tarafından kazayla öldürülen devrimci bir genci, “Ülkücüler vurdu!” diyerek neredeyse bütün Ankara ayağa kaldırılmış, büyük bir gösteri yapılmıştı.

DEMİREL YOBAZDI, HALK CAHİL..
Başbakan Demirel‘le hükümetini ve ‘faşizm’i protesto ederek Ankara’da Tandoğan Meydanı’na yürüyenler, aslında neye alet olarak yürüdüklerini bilmiyorlardı tabii...
Dergimizin adı Devrim’di.
Doğan Avcıoğlu yönetiyordu.
İki hedefimiz vardı:
Biri Demirel, öteki Ecevit.
İkisini de düşman görüyorduk. İkisi de umut olmaktan çıkarılmalı, ikisi de siyaseten yıkılmalı, inandırıcılıkları beş paralık edilmeliydi.
AP lideri ve Başbakan Demirel, ‘Amerikan emperyalizmi‘nin uşağı idi. Ayrıca bir ‘yobaz‘dı, ‘gizli gündem’ sahibi; ‘Nurlu ufuklar’ diyerek Türkiye’yi irtica karanlığına çekmek isteyen Said Nursi cemaatindendi çünkü...
Ecevit ise çok partili demokrasiye sahip çıkan bir ‘romantik’ti. Demirel’e alternatif oluşturduğu için de demokrasiye umut bağlanmasına neden oluyordu.
Oysa, demokrasi bize yaramazdı.
Halk cahildi!
Bizde seçim sandığından hep Menderes, Demirel gibi emperyalizmin işbirlikçileri, bir de ‘şeriatçı gericiler’ çıkıyordu.
Ne mi yapmak lazımdı?
Önce askeri bir darbeyle parlamentonun ve partilerin kapısına kilit vurulacaktı. Ve Moskova’da pişirilen ‘kapitalist olmayan yol‘dan devletçi bir düzene doğru yol alacaktı Türkiye...

SADDAM'I ÖVERDİK
Irak’ta Saddam Hüseyin’i, Suriye’de Hafız Esad’ı, Libya’da Kaddafi‘yi, Sudan’da General Nimeyri‘yi ya da Mısır’da Nasır’ı sahneye çıkaran Batı karşıtı, Baasçı, otoriter rejimlerin propagandasını yapıyorduk.
Herşey darbe içindi!

BERAAT ETTİK, PEKİ MASUM MUYDUK?
Herşey, ‘cahil halk‘ın oylarıyla seçim sandığından çıkan işbirlikçi, yobaz, gerici düzene son vermek içindi.
Herşey, cici demokrasi diye yerin dibine batırdığımız çok partili demokrasinin çanına ot tıkamak içindi.
Ama olmadı.
9 Mart değil 12 Mart kazandı!
Biz değil onlar kazandı.
1971’de askerden darbe geldi ama bizim istediğimiz darbe değildi bu. 12 Mart, demokratik hak ve özgürlüklerin, insan haklarının canına okudu. Deniz Gezmiş’leri idam sehpasına gönderdi. Ziverbey Köşkü adındaki işkence evinden geçirdi, Doğan Bey’i, İlhan Abi’yi, İlhami Abi’yi...
9 Mart’a karşı ünlü Madanoğlu davası açıldı. Ama sonunda beraat çıktı.
Masum muyduk?
Darbeye karışmamış mıydık?
Askerle organize işler içinde olmadığımız için mi, 12 Mart’ta Madanoğlu Davası beraatle sonuçlanmıştı?
Sanmıyorum.

 








aldanma..........
Hakaret, küfür, aşağılama vb. ifadeler içeren ve büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmamaktadır. Kriterlerimize uygun olarak yeniden yorum yazmanızı diler, ilginize teşekkür ederiz...
uğur hoca yazıyor 27 Mart 2008 Perşembe 07:38
Bunu Sagir Sultan bile biliyor
O dönemleri yasarken, bunu gibiler coktu ortalikta..... devrimci (!) Sermaye toplayayanlar. Perincekler, Hasan Cemal`ler, Dursun Karataslar, Devrimci abiler....Kan kusmustum, Sultanahmet Endüstri Meslek lieseinde okurken,Perincegin siyasi cizgisindeki "Halkin Sesi" militani can arkadasim Mehmet Kücükdal Vatan caddesinde vuruldugunda,ortaligi birbirine katmistik...Cenazesinde "Halkin yolu" denen siyasetin militanlari da beraber yürüdüler....Sloganlar attilar.....sonra sonra mi ögrendik ki..bu Halkin Yolu militanlarindan biri imis Mehmet Kücükdali vuran..yanlislik olmus......Sonra ki günler de bunu sik sik duyduk..böyle yanlisliklari.....Hatta bazen örgüte ihanetten Infaz edilenler icin bile Cenaze Törenleri düzenlendigini....Solculugun önünde ki en büyük engel solculrin kendileridir..onlari kendi haline birakin hepsi birbirini vursun.....Hatilarim benim evimin yolunu nasil bekleyip taradiklarini..evime kursun siktiklarini,,,,,nedeni nemi idi? sadece Ümraniye'de 5 Ülkücü iscinin öldürülüs bicimini elestirmem (agizlarina ot tikanip).. Eger bir sey icin savasiyor isen, ölmek var öldürmek var...Ama öldürmenin bile insancasi var, savasmanin bile insancasi var....Bu salon tipleri bunu bilmez kirk korumanin ardina saklanir ve yazar babam yazar...Satar babam satar...ozamanlar topladigi sermayeyi.
Müftüoglu yazıyor 26 Mart 2008 Çarşamba 23:43
Hirant
Bunu dedesi Cemal Pasa'da böyle idi. 1090'da Adanada Harbiye naziri iken, Ermeneliren cikardigi olaylarin sonucunda, Fransizlarin baskilari veye (onlarin Isbirlikcisi olamsi dolayisi ile) 47 Türk'ü ve 1 Ermeniyi astirdi. Türkleri üzerinde Ermenilerle birlikte baski kurdu. Sonunda da her hain gibi hizmet ettigi hainlerin kusunu ile Tifliste öldü, vuranlar tabii ki ermeni idi. Astiklarindan biride ozaman Bahce Mftüsü olan benim Büyük Dedem kara müftü idi. Hatta Dedem icin Padisah Abdülhamid'in gönderdigi af emrini bile görmezden gelerek. Cemal Pasa'larin torunlari Cemal'ler olarak bugünde bütün oynakligi ve kaypakligi ile salonlarda ahkam kesiyor....Hep Hirant'dilar öylede kaldilar...Bizmi biz hep Müftüyüz....Cemal Pasa'nin mezari nerdedir bilemem herhalde ermenistan'da bir yerdedir. ama Adana halkini yaptirdigi dedemin Mezari Erzin'de.
Müftüoglu yazıyor 26 Mart 2008 Çarşamba 23:21
dönek
gelecekte de eski liberal hasan cemal den özeleştiri. zamanında akp yalakalığı yapardık. demokrasi diye diye biz liberal aydınlar laik cumhuriyetin yıkılmasına sebep olduk.
tahir tekin yazıyor 26 Mart 2008 Çarşamba 23:18
özgürlüklerden korkmayın?
Hasan CEMAL ÇOK NET HER ŞEYİ ANLATMIŞ.AKLI OLAN ANLAR.TÜRKİYE NE ÇEKMİŞ İSE KAVGALARDAN ÇEKMİŞTİR.ÇALIŞAN LİDERLERİ TEBRİK ETMEK LAZIM.İLHAN SELÇUK V.S GİBİLERİNDEN BU DEVLET ÇOK ÇEKTİ YETER ARTIK.İSTİKRAR İSTİYORUZ BAYKAL.
korkmaz yazıyor 26 Mart 2008 Çarşamba 22:27
teşekkürler
teşekkürler en azından 9 ışıklı rüyası gören halen daha anasının vurduğu sübekle hareket eden fikriyat yoksunu duygusal davranan gençlere sesleniyorum fikirler n olursa olsun nihayetinde sen ben gibi insandır bunlar ancak bizi olgunlaştırır ülkemizi yüceltir Hasan cemal görmüş yazmış yani bunları yazmak için illaki böle yollardan mı geçmek gerek ancak safv salak gibi kişilere denecek tek söz taş yemedik enik derler onun gibi bunlar ülkenin şuanki durumundan zevk alan başkalarından çıkar uman kiminin miadı geçmiş kimininde aklı ermeyen zavallı mahluklardır.
TIMBIRLENDD yazıyor 26 Mart 2008 Çarşamba 13:11
AKP kapatılmalı mı?
Akp'yi kapatmak neyi halleder iyi düşünülmeli.Bir kere izlenen yol halk üzerinde ne gibi etki yapıyor bunun getireceği sonuçları bilmemek mümkün değil.Aynı gerekçelerle önce de msp,rp,fp,kapatıldı da ne oldu?Daha güçlü yada başka bir isimle geldiler.Halk bunu islama yapılmış bir saldırı veya dinin rafa kaldırılmak istenmesi şeklinde yorumlamış ve seçimlerde tercihini katlayarak göstermiştir.O zaman ya halkın yorumlaması,yada izlenen yolda bir sıkıntı var.AKP'nin ekmeğine yağ sürmenin bir anlamı yok.İç ve dış mihrakların oyunları iyi anlatılmalı.MHP'izlediği politika da şimdilik olumlu.Bizim başka vatanımız yok,herkes üzerine düşeni iyi bilmeli.ALLAH milletimizi korusun ve yüceltsin.
Aytekin Tolun yazıyor 26 Mart 2008 Çarşamba 12:25
tek yol dokuz Işık
Arkadaşlar kim ne derse desin bu ülkenin onurlu,şerefli bir yönetime ihtiyacı var. Bu da ancak ülkücü-milliyetçi yöneticilerle olur.Baksanıza millet şimdi anlatıyor zamanında ülkenin başına ördükleri çorapları.Ülkücüleri de kavgacı diye anlatırlar böyle .........ler."TANRI TÜRKÜ KORUSUN VE YÜCELTSİN"
muhsin yazıyor 26 Mart 2008 Çarşamba 09:45
AKP orada Git Kaydol
Hasan Cemal; AKP orada git kaydol. Bak Ertugrul Gunay kaydoldu, bakan yaptilar adami. Sen de mahrum kalma bu culustan. Hic vakit kaybetme, hemen kos...
Cekinme yazıyor 26 Mart 2008 Çarşamba 08:13
ZÜBEYDEYE
sen benim yazdiklarimi yanlis anlamissin.ben zaten bu sorulari seriat getircekler diyenlere soruyorum.kim bu ülkede insanlari dini kurallara göre yasamaya zorluyor diye
AYKUT yazıyor 26 Mart 2008 Çarşamba 05:44
aykuta
dinini istediğin gibi yaşayamıyonmu? namaza gitmen engelleniyormu? oruç tutman engelleniyormu? hacca gitmen engelleniyomu? bu durumda nasıl olurda laikçi bir darbeden söz edebilirsin?
Özgür yazıyor 26 Mart 2008 Çarşamba 05:14
ZÜBEYDEYE
iste benim anlatmak istedigim de bu.eger ülkemizi zayif düsürürlerse bunlara da gün dogar.iste bakin akp yekapatma davasi acildi ve ülkede bir huzursuzluk ortami oldu.peki bundan en fazla kim nemalandi?dtp ve pkk lilar.eger bizim ülkemiz her yönden güclü olursa biz abd bile birsey yapamaz.en büyük sorunumuz bir daha syölüyorum "HAINLIK"
AYKUT yazıyor 26 Mart 2008 Çarşamba 04:55
DARBECI ERGENEKONCU LAIKLERE
bakin hala icinizde dinimize saldiranlar var.ben burdan soruyorum,sizin yasantinizda 2002 yilina göre ne tür bir sizin deyisinizle yobazlasma oldu?bir kendi yasminizdan örnek verin.kime sen sunu yap bnu yapma dendi?bizim burdaki sorunumuz insanlarin dindar olmasi mi yoksa ülkemizin ilerlemesi mi?sizin icin hangisi daha önemli?bakin bu yazar itirflarda bulunmus ve bence de halkimizin aslinda nasil baska taraflara cekilerek kandirildigini anlatmis.adamin dönekligi mi önemli yoksa burda dile getirdikleri mi önemli?benim gibi düsünmeyen benim düsmanim mantigi bizi hic bir zaman ileriye götürmez.biraz olsun karsimizdaki insani anlyalim ve herseyin ülkemizin yarari icin yapalim.eger bizler gecmiste yasadiklarimizdan dersler cikarmazsak,gelecekte de ayni hatalari yapariz.darbelerin ülkemize verdigi zarari kimse inkar edemez.iste bu yüzden bu son darbe girisimlerine de hep baraber karsi koymaliyiz.sirf rakip bor partiyi düsürsünler diye darbeye canak tutanlar bir gelir kendileri de ayni duruma düserler.bakin bu zihniyet icin sag sol önemli degildir.menderese darbe yapan zihniyet ecevit e de yapmislardir.biraz olsun aklli düsünelim.en azindan gelecek nesillerimiz icin bunu yapalim.
AYKUT yazıyor 26 Mart 2008 Çarşamba 04:51
aykuta
kardeş haklısın darbeler olmasın hadi şimdi bu konuyu atlattık diyelim abd kürditan dayatması yapmaya başladı baksana hain bölücüler neler yazmışlar vede neler yapıyolareğerki bizi öyle bir dayatmayla karşı karşıya bırakırlarsa askeri darbeyi hepimiz ister duruma gelcez ALLAH KORUSUNbu sitede arıboğan hanımın yazısındaki yorumlara ve habere bir bak haberi derinlemesine düşünürsen objektif olarak doğru söylemişşş
zübeyde yazıyor 26 Mart 2008 Çarşamba 03:56
BİR YAZARIN İTİRAFI
TEVFİK FİKRETİN PİŞMANLIĞI Bir zamanlar Tevfik Fikret II. Abdülmamid için ona suikast düzenleyen kişileri kastederek; "Ey şanlı avcı, damını bihûde kurmadın. Attın fakat yazık ki, yazıklar ki, vurmadın" diye II. Abdülhamid'i öldüremeyen suikasçilere sitem etmişti. Aynı Tevfik Fikret I. Düya savaşından sonra 31 mart darbesiyle tahttan indirilen II. Abdülhamid için şunları dile getirmişti; Nerdesin sevketli Abdülhamîd Han? Feryâdim varir mi bârigâhina?.. Târihler adini andigi zaman; Sana hak verecek ey koca Sultan! Bizdik utanmadan iftirâ atan; Asrin en siyâsî Pâdisâhina!.. Pâdisâh hem zâlim hem deli dedik; Ihtilâle kiyâm etmeli dedik; Seytan ne dediyse biz "belî" dedik; Çalistik fitnenin intibâhina... Dîvâne sen degil, meger bizmisiz; Bir çürük iplige hülyâ dizmisiz; Sâde deli degil, edebsizmisiz; Tükürdük atalar kiblegâhina!.. Tevfik Fikret de kendinden bahsederken ne güzel söylemiş ve yaptıklarına pişmanlığını dile getirerek itirafta bulunmuş. birtakım yazar geçinen darbeci bozuntularına ve destekçilerine itham olunur.özellikle ergenekoncu hainlere itham olunur.
YADİGAR yazıyor 26 Mart 2008 Çarşamba 03:45
bizim milletimiz bir 70 senede
hic akillanmadigi gibi birak akillanmayi daha cok aptallasmis durumda...Turk milleti zekidir diyen ATAMIZI utandiriyoruz...susun baride daha fazla rezil olmayin yobazlar,agzinizdan cikan kelimeyi benim uc yasindaki oglum bile laf diye konusmaz. Helede buralarda Ataturkcu gozuken sahte Ataturkcu yobazlara sunu unutmayiniz Atamiz yobaz hic sevmezdi bu yuzden sizinde onu sevmediginiz apacik ortada.Yoksa neden Atamizin resimlerini indirme geregi duydunuz 70 seneden sonra nerenize batti Atamizin resimleri???
Turks R genius yazıyor 26 Mart 2008 Çarşamba 03:42
akp nin oyunlari ve telaslari
akp telas icinde yargi elinde feto,lu savcilari kullariyor,seriat yolunda giderken partisi tepe taklak olunca aydinlara saldirip suyu bulandirmaya calisiyor,ama hepsi nafiledir,telasa gerek yok bunlari sonu imha edilmektir,cünkü gerici dinci akp.
Cumhuriyet yazıyor 26 Mart 2008 Çarşamba 03:34
ZÜBEYDEYE
ben o yapilanlari savunmuyorum.sen sonuna kadar haklisin.ancak bu yalnizca akp hüketinin yapacagi birsey degil.bak bizim girtlagimiza kadar borc,ülkede milyar dolarlarca soygun olmus ve ayrica disa bagimlöi bir türkiye.bak dün de yazdim,abd ye ben de karsiyim ancak dünya abd ye bagimli hale gelmis.tek bas kaldiran iran onun da petrolü var.benim karsi ciktigim plkemizi bu hale getiren hainlerin takrar laiklik elden gidiyor diye ülkede karisiklik cikarmak istemeleridir.bak ülkede dört tane darbde yapildi.28 subat silahli degil ancak darbeydi.her darbeyi bize yabancilar yaptirdi.cünkü bu bölgede güclü bir türkiyeyi hic kimse istemiyor.en son 28 subat darbesinin asil gerekcesi suydu;Erbakanin G8 e karsi D8 i kurmus olmasiydi.bir bakin o imzayi atan ülkelerdeki tüm liderler hemen bir sekilde uzaklastirildilar.kimdi bu ülkeler;türkiye,iran.misir,nijerya,banglades,endenozya,pakistan ve malezya.hepsi de bulunduklari konum itibariyla enerji yollarinin kesistigi yerdeler.adamlar ta o zaman bu günleri gördüler.bakin simdi dünyanin en büyük sorunu enerji sorunu.iste bu yüzden ben düsünüyorum acaba bizim bu MIT ne is yapar.simdiye kadar hangi olayi önceden görüp engelleyebildiler
AYKUT yazıyor 26 Mart 2008 Çarşamba 03:30
hasan cemal dönek
hasan cemalde vijdan degil düzdan calisiyor,böyle rüzgara karsi dönenlerin sözünü bile etmeye gerek yok,satilmislar bunlar.türkiye icin yazik.
Cagdas yazıyor 26 Mart 2008 Çarşamba 03:20
aykuutttt
bak ne diyecem gerilmeden sakince cevapla ırakta abd askerleri minareleri bombalıyor ben hükümetimizden bir kınama açıklaması yapmasını bekledim yapmadılar sen oy verdin milli iradesin verdiğin oya sahip çık biz size sessiz kalın diyemi oy verdik deyip bir seslensene hükümete
zübeyde yazıyor 26 Mart 2008 Çarşamba 03:16



KÖŞESİZ YAZARLAR