YORUMLARINIZ
DOLAR /
Alýþ
1,2525
Deðiþim
-0.63
EURO /
Alýþ
1,9355
Deðiþim
-0.82
IMKB
41.831


Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Ayna: PKK siyasete katılmalı

Emine Ayna açık açık 'PKK demokratik siyasete katılmalıdır' dedi.
05 Ocak 2010 / 07:58
ayna-pkk-siyasete-katilmali

Kimileri onu 'Åžahin' olmakla suçladı, kimileri partisi DTP'nin kapatılmasından onu açıklamalarını sorumlu tuttu. Son günlerin hedefteki ismi, eski DTP'li yeni BDP'li (Barış ve Demokrasi Partisi) Mardin Milletvekili Emine Ayna konuÅŸtu.

ÖCALAN MUHATAP ALINSIN
Emine Ayna ilk kez bu kadar açık olarak, 'PKK demokratik siyasete katılmalıdır' dedi. Ayna'nın, 'Kürt halkı Öcalan'ın muhatap alınmasını istiyor' sözleri tartışmaları yeniden alevlendireceÄŸe benziyor.

Emine Ayna, bugün partisinin Meclis'teki ilk grup toplantısında verilecek mesajları toplantı öncesi açıkladı.

İşte BDP'nin ilk mesajları ve Emine Ayna'nın 'PKK ile baÄŸ' sorusuna ve merak edilen tüm sorulara verdiÄŸi yanıtlar...

BEDEL ÖDEDİK AMA YAPTIK

- BDP nasıl bir çizgi izleyecek? DTP ile aynı mı olacak üslup?
Nerelerde yanlış yaptık, nasıl yapsaydık daha iyi bir sonuç elde ederdik? 1 Åžubat'taki kongre sürecinde bunları tartışacağız. Eksiklerimiz oldu. Ancak BDP'ye geçerken çok ÅŸey yaptık. Mevcut iktidarı teÅŸhir ettik. DTP'nin son iki buçuk yılda göstermiÅŸ olduÄŸu performans sayesinde AKP iktidarı sorgulanabilir hale geldi. Belki bedelini ağır ödedik ama bunu yaptık.

-  Ne oldu da açılım süreci sekteye uÄŸradı?
Aslında iktidar, Meclis'e getirdiÄŸi tartışmayla ve Silopi'den giriÅŸlerle baÅŸka ÅŸey yapmak istedi. Gelenlere teslimiyet dayatılmak istendi. Bu açılıma hizmet etmez. Zaten 30 yıldır teslimiyet dayatılıyor. Bu insanlar eÄŸer teslimiyeti kabul etmiÅŸ olsalardı bugüne kadar gelir teslim olurlardı. Ancak planları ters tepti.

KANUNU BİR KENARA BIRAKIN

- PiÅŸman olmayan bile affedildi ve çadır mahkemeleri kuruldu. İktidar bu yüzden sert eleÅŸtirilere maruz kaldı.

Öyle yapmak zorunda kaldılar. Bakın, yüz binlerce insan sokaÄŸa dökülmeseydi teslimiyet dayatılırdı. Bu insanlar o zaman ya bizi tutuklayın derlerdi ya da geri dönerlerdi. Orada yüz binlerce insanın hazır olması serbest bırakılmalarını saÄŸladı.Yok kanuna uyuldu mu, uyulmadı mı?Bunları bir kenara bırakın. Åžu söylediklerim de yasaya uygun deÄŸil. Ben yasalar deÄŸiÅŸmeli diyorum. Kürt sorununa mevcut kanunlar çerçevesinden bakarsak bu sorunu çözemeyiz.

SİNİRLERİM BOZULDU, DEDİM

- Adalet Bakanı açıklama yaptı. AğırlaÅŸtırılmış müebbet hapse mahkum edilenlerin koÅŸulları aynı dedi.

Gidip gördüler ve deÄŸiÅŸtirdiler ama. Hem bunu yapıp tahrik edeceksin. Aynı gün 8 Aralık'ta Anayasa Mahkemesi'nin esastan görüÅŸeceÄŸi açıklandı. Atmosferden partinin kapatılacağı belliydi. Genel Merkez çıkışı gazeteciler 'Bu açılımı nasıl etkiler?'diye sorunca, dalga geçiyorlar bizimle diye düÅŸündüm. Sinirlerim bozuldu ve 'Açılım bitmiÅŸtir' dedim.

DEVLETTEN KORUMA İSTEMEM

- Tehdit alıyor musunuz? Devletten koruma ister misiniz?
Ben tehditlerle karşı karşıya gelmemek için mektuplarımı kendim açmıyorum. Meclis'teki e-mail'i kullanmıyorum. Ancak tehdit alan arkadaÅŸlarımız var. Linç kampanyası yürütülürken ben devletten nasıl koruma isteyeyim?

- Peki İmralı ile bağınız hangi boyutta?
İmralı'ya giden avukatlarla düzenli görüÅŸüyoruz. Biz talep ediyoruz. Dinlemek istiyoruz, ne diyor, olaylara nasıl bakıyor. Devlete diyoruz ki, Kürt sorununun muhatapları var. Bunlardan biri de Sayın Öcalan'dır. DeÄŸerlendirmelerini dinleyip takip ediyoruz çünkü Öcalan'ın her cümlesinin Kürt halkı üzerindeki etkisini biliyoruz.

PKK SİYASETE KATILMALI

- Kürt sorunun çözümü için yola çıkan hiçbir hareket PKK'dan bağımsız hareket edemiyor eleÅŸtirileri de var, öyle mi?
Kürtler PKK'dan bağımsız hareket etmeli diye bakarsak çözümsüzlüÄŸü istiyoruz demektir. Bütün örgütlü güçler PKK'ya bağımlı olmalı demiyorum. PKK Kürt sorunun nedeni deÄŸil, sonucudur. Bugün PKK'yı yok sayarak çözüm olmaz diyoruz. Diyor ki, ben demokratik siyaset içinde yer almak istiyorum, ben barış istiyorum. Buna niye karşı çıkayım. PKK'nın söylediklerine, taleplerine bakıyoruz. Reddedilir talepler deÄŸil. Kabul edilebilir, gerçekleÅŸebilir taleplerse, oturup konuÅŸtuÄŸumuzda ortak vatanı yaratacaksak bu kısır döngü niye?

- PKK barış istiyorsa Reşadiye'deki saldırı neydi o zaman?
Siz demokratik kanalları açarsanız silahlar susar. Silahlı bir örgütü terörist ilan edip operasyonlar düzenleyip sivil vatandaÅŸ eylem yaparken öldürüp sonra silahlı örgüte niye silah kullandın diyemezsiniz. Ben bunu olumlamak anlamında söylemiyorum. ReÅŸadiye olmasın mı istiyoruz? O zaman demokratik kanalları açalım. Devlet silah kullanırken, terörist ilan ederken, teslim olmaya zorlarken siz silahlı örgüte ne diyeceksiniz? Örgüt diyor ki ben demokratik alanda siyaset yapmak istiyorum.

- Yani PKK'nın demokratik siyasete katılması şart mı diyorsunuz?
Åžart. Bunun için anayasa bir bütün olarak deÄŸiÅŸecek. Hemen yarın olmaz deniyor. Niye olmaz? Nedir engel. Hepimiz anti-demokratik diyorsak deÄŸiÅŸebilir. Anayasa eÅŸitlikçi, özgürlükçü, demokratik ve sivil olmak zorunda.

ARINÇ'I KORKUTTUM BAYDEMİR'İ ELEÅžTİRDİM

- Bülent Arınç size 'yaratık' dedi. Partinin 'ÅŸahin'i olmakla suçlandınız. Neden siz hedef oldunuz?
Çünkü iktidar mekanizmalarının biri Türk'tür, biri 'Sünni'dir, biri de 'erkek'tir. Erkek üslubudur bu. Arınç da bu üslubu kullandı, kendisi kaybetti. Son aylarda çok övüldü, sürekli olumlandı. Onun verdiÄŸi rahatlıkla yaptı diye düÅŸünüyorum. Bu saldırılar elbette yıpratıyor ama bir yandan da müthiÅŸ güçlendiriyor beni. Demek ki diyorum, iktidar sahiplerini korkutacak güce sahibim.

- Sizin maÄŸdur olduÄŸunuz düÅŸünülürken bir de gördük ki Osman Baydemir'in yanı başındasınız ve  Baydemir küfür ediyor. Onu da eleÅŸtirdiniz mi?
Erkek üslubudur o da. EleÅŸtirdik tabii. Zaten çok ÅŸaÅŸkındık. Kadın milletvekilleri Diyarbakır'daydık. Kabul etmediÄŸimiz bir üslup olduÄŸunu ben söyledim. Özür dilemesini istemedik. Kendisine ÅŸunu söyledik, bu erkek egemen zihniyetin dilidir. Bunu deÄŸiÅŸtirmeye çalışan bir parti olarak bizim bu üslubu kullanmamız doÄŸru deÄŸil dedik. Aynen bu cümlelerle paylaÅŸtım. Osman Baydemir çok kibar bir insandır. Ancak operasyonlar ve yaÅŸananlar sinir harbi ve gerilime neden oldu. Bunu söylerken o üslubu savunduÄŸum düÅŸünülmesin lütfen. (AkÅŸam)

YAZIK
ARINÇ BU KADIN İÇİN AZ BİLE SÖYLEMİŞ
TAKİİİ yazýyor 06 Ocak 2010 ÇarÅŸamba 01:02
sivaslı
sivaslı bu akp açılımı seçimlerden önce yapaydı ya, o zaman görürdük oy oranını
eski akpli yazýyor 05 Ocak 2010 Salı 20:13
BOŞ YORUMLARDAN BAŞKA BİŞE DEGİL
O KADAR YORUM OKUDUM HEP AKP VE PKK AYNI GÖSTERİLMİŞ DOGRU AMA BUNUN SANDIKTA GÖREMİYORUZ BU KADAR NEFRET EDİLEN BENDE DAHİL EDENLERİN İÇİNDE BİR PARTİ NASIL OLURDA TEK BAŞINA İKTİDAR OLURR YA DEDİKLERİNİZİN ARKASINDA DEGİLSİNİZ YADA BURDA SADECE AKLINIZDAN GEÇENİ YAZIP İŞ TEORİYE DÖKMEYYE GELİNCE ELİNİZ AKP YEMİ KAYIYOR NE TAMAM BENİM İÇİNDE AKP PKK AYNI AMA NEDEN BİRLEŞİP KARŞI EYLEM YAPMIYORUZ NE OLACAKSAA OLSUN ORDU YIPRATILIYORR BU AYNA DENE KARI İYİCE ZIVANADAN ÇIKIYOR NEDEN BUNLARA HADLERİNİ BİLDİREN BİR SİVİL TOPLUMM KURULUU KURULMUYOR MESELA PKK YA KARŞI SEMPATİZANLARINA KARŞII NERDE OLAY ÇIKARILIYORSA GİDELİM YAKALIM YIKALIMM ORASINI DİYARBAKIRDA OLSA ÖLÜMÜNE GİDELİMM OLMUYOR YA OLDUGUNUZ GİBİ YAZIN YADA OLMAK İSTEDİGİNİZİ YAZMAYINN BU KONUDA TOPLANMAYI DİŞE DİŞ KANA KANLA KARŞILIK VERİLMESİ VEREN BİR KURULUŞ KURULMASINI İSTİYORUMM VE BEKLİYORUM
SİVASLI58 yazýyor 05 Ocak 2010 Salı 19:34
Kendisini günahim kadar bile sevmem, ama
dürüstlügünü takdir ediyorum.Aylardan beri Sultan Tayyibin evirip cevirip demokrasi süslemeleri yaparak bir türlü söyleyemedigini söylüyor.
... yazýyor 05 Ocak 2010 Salı 18:48
onlar tötrörü terciih ettiklirinde bu hakkı kaybettiler
bu lanet örgüt kurulduğu anda türkiyede siyaset kurumu herkese açaktı onlar siyaset yapmayı değil törör yapmayı tercih etti emine ayna denilen zatı muhtereme benim bir önerim var sen öcalanmış karalıyılan mış bilmem neyymiş boşver onların siyeset yapmasını sende siyaset yapma asıl mesleğine dön törörist ol meclis sana göre değil siyaset sana göre değil senin kanında seni kin nefrete insanlıktan uzak yaşamaya , öldürmeye pirim vermeye seni iten hemoglabinler var onun için bırak o bu içgin konuşmayı kenden için yaşatabi sebeb olduğun törör yüzünden hayatını kaybeden mazlumların ahlarından uyuyyabilirsen
suat engin yılmaz yazýyor 05 Ocak 2010 Salı 17:52
emoÅŸa bak
emoş sen kandile git orada gorillalarla mature porno filmleri çekin. kocanda başrolde oynasın karayılanla beraber seni tost yapsınlar hem incelirsin biraz :)))
xyz yazýyor 05 Ocak 2010 Salı 16:53
aynalı
eminecim dağa çıkalım seninle bir kısa metrajlı olay yaratalım. siyaseti sen gör o zaman.
mehmet kibar yazýyor 05 Ocak 2010 Salı 15:57
aynı
ha erdogan ha ayna ikiside aynı
ali bilgi yazýyor 05 Ocak 2010 Salı 15:55
BoÅŸ Kafalar!
AKP + PKK = AKPKK :)) zaten siyasetin içindeler DBP nin varlığına bile gerek yok... ama bir sorun çıktığında AKPKK nın suçu birine atması lazım o da BDP... onun için mecliste durmaları AKPKK için yararlı... zannediyor musunuz ki DBP boşuna mecliste tutuluyor?! Aklı olan her insan oynanan oyunu bilir... Madem bilmiyorsunuz biraz araştırın yahu... mal gibi yaşamak çok mu hoşunuza gidiyor?!
Cinsan* yazýyor 05 Ocak 2010 Salı 15:51
BoÅŸ Kafalar!
AKP + PKK = AKPKK :)) zaten siyasetin içindeler DBP nin varlığına bile gerek yok... ama bir sorun çıktığında AKPKK nın suçu birine atması lazım o da BDP... onun için mecliste durmaları AKPKK için yararlı... zannediyor musunuz ki DBP boşuna mecliste tutuluyor?! Aklı olan her insan oynanan oyunu bilir... Madem bilmiyorsunuz biraz araştırın yahu... mal gibi yaşamak çok mu hoşunuza gidiyor?!
Cinsan* yazýyor 05 Ocak 2010 Salı 15:51
tuuuuuuu
ekmek yedi yala çiş eden varlık kim biliyomusunuz it köpek inek at eşşek varın gerisini siz düşünün
tuuuu yazýyor 05 Ocak 2010 Salı 15:50
zaten siyasette
emıne hanım pkk zaten siyasette göremıyorsan aynaya bakman yeterli:((
ata-kan yazýyor 05 Ocak 2010 Salı 15:29
mecliste siz varsınızya daha ne öcalanı
kastediyorsan yanımıza yada başımıza gelsin diye seçimden sonra akp tekrar iktidar olursa olabilir ama önce akpye destek olun tabi el altından çaktırmadan nede olsa akıl hocanız amerika
ÅŸeÅŸ yazýyor 05 Ocak 2010 Salı 15:17
G.....leri kalktı sanırım.............
hükümet bunları desteklemiyor hükümet bunu acıkca gelin kardeşçe çözelim dior..ama bu böyle olmuyorr bakıyorsunuz bunların ....tleri bayağı kalktı..uluorta konulup kaos ortamı yapıp bundan nemalanmak istiyor..sadece bunlar değil hükümeti bunlarla işbirliği içinde diyenler de kaos ortamı peşindeler... Muhalefete benden 2 cümle... Ne zaman bu ülkede muhalefet adam gibi yapılır bu ülke daha da güzelleşir ..muhalefet iktidarı yıkmak onun icraatlarını kötülemek değildir..bu kadar bayağılaşmamak lazım diye düşünüyorum..bdp denilen bu örgüt uzantısı derneğee de ne diyeyim ahmet türkü siyaset yasağı geetirenler sanki bu kadın azcık daha tahrik debulunsun diye düşündüler sanırım ...ahmet türkün ağzından bu kladar tahrik edici sözler bile gelmedi yaa.bu kadın enden siyaset yasağı almadı ben anlamaıyorum...biri acıklasın ya..
KütÅŸat TUNÇ yazýyor 05 Ocak 2010 Salı 14:55
kırık ayna
söyleyene değil söyletene bak demişler 50 yşındaki kırık ayna akp iktidarından önce konuşamadıklarını şimdi pervasızca ağzından köpükler saçarak savuruyor oylarınızı verirken iyi düşünün
hakan kara yazýyor 05 Ocak 2010 Salı 14:04
VATANNN
AYNEN ARKADAŞIM BUNLARADA BİRİNİN OKKALI BİR HOŞŞŞŞŞTTTT DEMESİ LAZIM.SURATLARINDAN ŞEYTANLIK AKIYOR NE SEVİMSİZLER YAA OLAMAZ BUNLAR YARATIK....
VATANNN yazýyor 05 Ocak 2010 Salı 13:54
inkarcılar allahından bulacak
siz allahın yaratığı insana sürü diyemezsiniz olsa olsa sürü senin gibi merkeplere denir.faşist inkarcı
suskunprens yazýyor 05 Ocak 2010 Salı 13:50
ne oluyor
editör kardeşim küfür içermeyen yorumlarımızı neden yayınlamıyorsun....illa gazetelere aynı yorumu ilanla verip sitenizin bunu kasten yayınlamadığını mı söyleyelim???
vatandaÅŸ yazýyor 05 Ocak 2010 Salı 13:41
AYTEKİNE CVP
ARKANDA AKP VAR DİYEN AYTEKİN SENİBN NE KADAR BÜYÜK BİR OCUCUGU OLDUGUNU ANLAYABİLİYORUM. SİZİN KARAKTERİNİZ BUKADAR İŞTE OLUM NE OLSA AKPYİ SUCLAYIN SİZ İNADINIZA AKP LENN LAİK PUTPERESTLER
COCO yazýyor 05 Ocak 2010 Salı 13:37
Ahmak! aytekin...
Bu zalim karıyı (emine ayna) akp mi konuşturuyor eğer olaya siyasi bakacaksak o zaman sen kendi liderin bahçeliye sor bu karıyı da konuşturan o apoyu neden asmadı? Dürüst! olun Dürüst.... bu karıya müdahale etmesi gerekenler Cumhuriyet Başsavcılarıdır AKP yi başörtüsünden dolayı rejime tehlike görüpte kapatmaya kalkanların ne hikmetse bu günlerde bu karının ve diğerlerinin konuşmalarına neden çıt çıkarmıyorlar özellikle bu emine ayna denen deriiiiiiiinnn.... pkk lı karıya karşı sessiz kalmaları çok düşündürücü değilmi?
Toprak yazýyor 05 Ocak 2010 Salı 13:33



KÖÞESÝZ YAZARLAR