USD: 1,8180
EURO: 2,3170
ALTIN: 90,75
BONO: 9,53
PETR: 109,16

İstanbul 17°C

Ankara 9°C

İzmir 14°C

Yaz meyveleri kanser düşmanı

Yaz meyvelerinin, kansere neden olan genetik zedelenmeyi azaltıp tümörün büyümesini önlediği belirtildi.

12.06.2009 - 17:07
Amerika’da yapılan bir araştırmaya göre, kolon ve yemek borusu kanseri, ağız içi kanser öncüsü oluşumlar ve nadir görülen bir reflü türü olan barret hastalığı; çilek, böğürtlen ve ahududu sayesinde iyileşme gösteriyor.

Dünyanın en büyük kanser merkezlerinden Ohio State Üniversitesi araştırmacıları hayvan ve insanlar üzerinde bu meyvelerin etkisini inceledi ve faydalarını bilimsel olarak da kanıtladı. Merkezin kanser önleme programı sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Laura Kresty, Birinci Uluslararası Kanser ve Beslenme Kongresi’nde böğürtlen türleri ve çilekle ilgili araştırmalarına dair bir sunum yaptı.

Kresty, "Bu meyvelerin bazı kanser türleri üzerindeki etkilerini araştırmak üzere yıllardır sürdürdüğümüz araştırmalarımızı birkaç yıl önce insanlar üzerinde uygulamaya başladık. Seçtiğimiz hasta grupları yemek borusu kanseri ve barret hastalığı taşıyan kişilerdi. Ayrıca ağız içi kanser öncülü olan bazı lezyonlar üzerinde araştırma yaptık. Bir de kolon kanseri açısından yüksek risk taşıyan kişileri çalışmaya dahil ettik. Bunlar, ailesel polipli veya kolon kanseri bulunan kişilerdi.

Söz konusu meyvelerden kansere yönelik ilaçlar üretilebilecek. Ama her birinin nasıl etki ettiği, kanseri nasıl önlediği veya tümörlerde küçülme sağladığı konusunda daha geniş çalışmalara ihtiyaç olduğu kesin. Hatta içindeki etkin maddeleri artırabilmek için meyvelerin genetiğiyle oynanarak kanser açısından daha faydalı hale getirilmeye çalışılıyor. Herkes, günde 4-5 öğün sebze-meyve tüketmeli. Son yıllarda öğün sayısının 8-9’a çıkması gerekli diyen uzmanlar da var. Ne şekilde olursa olsun, bu meyvelere öğünlerde mutlaka yer
verilmeli" dedi.

Deneylerine çilekle başladıklarını ve ardından ahududu ve diğer böğürtlen türlerinin kanser oluşumunu önlemede ve var olan tümörleri geriletmedeki etkisini gözlemlediklerini kaydeden Kresty, "Yapılan deneylerde bu meyvelerin inanılmaz etkisi kanıtlandı. Daha da etkileyici olanı, bu dağ meyvelerinin aynı zamanda moleküler seviyede kansere neden olan DNA’daki zedelenmenin de azalması ve kanser hücrelerinin çoğalmasını yavaşlatması oldu. Yani bu meyveler genetik düzeyde kanserle savaşıyor" diye konuştu.
İha

Yorumlar

Tüm yorumlar »
Adınız soyadınız:

Gönder
Vazgeç ya da

Yükleniyor...
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi'nin logosu belli oldu 3 dakikada bin yıllık Avrupa tarihi - Video Baykal parti içindeki kavgaları yorumladı Fındığı kesin kivi dikin Kadıköy'de arı saldırısı Yaz gelmeden göbeğinizden kurtulun İç çamaşırını düzeltirken yakalandı - Video Adalet Bakanlığı'ndan 19 Mayıs'ta sürpriz karar Üniversiteliye askerlik müjdesi Kiliseden 10 ton çöp çıkartıldı Melisa her geçen gün eriyor En büyük Atatürk heykeli kriz yarattı Ünal Aysal: TFF'yi haziranda göndereceğiz Nene Hatun filmine gerdek sahnesi engel oldu Büşra Pekin Muhteşem Yüzyıl'da - Foto Haber
3 ilde fuhuş operasyonu 23:45
3 ilde fuhuş operasyonu

Çorum merkezli 3 ilde gerçekleştirilen eş zamanlı operasyonda gözaltına alınan 11 kişiden 9'u tutuklandı

Taraftar sokağa döküldü 23:43
Taraftar sokağa döküldü

Fenerbahçe'nin Türkiye Kupası'nı kazanmasının ardından taraftarlar Bağdat Caddesi'nde sevinç gösterisi yapıyor

Nihat Özdemir artık yönetimde yer almayacak 23:24
Nihat Özdemir artık yönetimde yer almayacak

Fenerbahçe Başkanvekili Nihat Özdemir, artık yönetimde yer almayacağını açıkladı.

Alex yine tarih yazdı-Galeri 23:24
Alex yine tarih yazdı-Galeri

Kupa finalinde maçın en iyi oyuncusu Alex De Sozua seçildi.

Fenerbahçe'nin Türkiye Kupası serüveni 23:12
Fenerbahçe'nin Türkiye Kupası serüveni

Fenerbahçe, ilk kez renki televizyon yayınında Türkiye Kupası'nı kazandı

Fenerbahçe Türkiye Kupası'nı kaldırdı-Galeri 23:06
Fenerbahçe Türkiye Kupası'nı kaldırdı-Galeri

Sarı-lacivertli ekip, kupasını TFF Başkanı Demirören ile Ziraat Bankası Genel Müdürü Aydın'dan aldı.

Esad: Yabancı askerlere karşı savaşıyoruz 22:56
Esad: Yabancı askerlere karşı savaşıyoruz

Esad, yaptığı açıklamada muhalif güçlerin arasında El Kaide gibi bazı grup üyelerinin de olduğunu söyledi.

Uğur Dündar Sözcü'de yazacak 11:32
Uğur Dündar Sözcü'de yazacak

Sözcü gazetesinin bugün sürmanşetinden duyurduğu ismin Uğur Dündar olduğu orta çıktı.

Nihat Özdemir canlı yayında Birand'ı fırçaladı - Video 19:53
Nihat Özdemir canlı yayında Birand'ı fırçaladı - Video

Fenebahçe Başkanvekili Nihat Özdemir canlı yayında Birand'ı fırçaladı.

İzdivaç sunucusu Songül Karlı canlı yayında evlendi 14:23
İzdivaç sunucusu Songül Karlı canlı yayında evlendi

Su Gibi programının sunucusu Songül Karlı dünyaevine girdi.

Saat ayarları değişecek 10:50
Saat ayarları değişecek

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı saatte boylam ayarına geçmeyi planlıyor.

Kurtlar Vadisi Pusu'nun yeni kanalı belli oldu 14:43
Kurtlar Vadisi Pusu'nun yeni kanalı belli oldu

İşte Türkiye'nin fenomen dizisi Kurtlar Vadisi Pusu'nun yeni kanalı..

Askerlikte önemli değişiklikler 08:05
Askerlikte önemli değişiklikler

Askerlik Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı TBMM Başkanlığı'na sunuldu.

Bilge Köyü davasında kan donduran ifade 19:10
Bilge Köyü davasında kan donduran ifade

Bilge Köyü'nde yaşanan katliamın 3. yıldönümünde mahkemede ifade veren Şıh Mehmet, kan dondurucu bir iddiada bulundu.


50,112 kişi takip ediyor

Oyun oyna kafanı dağıt !