Wednesday, May 27
BBC apologizes to Ukrainian president over false reporting

BBC apologizes to Ukrainian president over false reporting

BBC had claimed $400,000 was paid to extend a meeting between Ukrainian and US presidents.
28.03.2019 - 17:44

Britain’s BBC on Thursday apologized to Ukraine’s president and agreed to pay damages over an incorrect report last year about him.

The report on Petro Poroshenko, published last May but since removed from the BBC’s website, claimed that a $400,000 payment was made to set up a meeting with US President Donald Trump.

"THE ALLEGATION WAS UNTRUE"

"We apologize to Mr. Poroshenko for any distress caused and have agreed to pay him damages, legal costs and have participated in a joint statement in open court," the BBC said on its corrections and clarifications webpage.

The national broadcaster explained: “In our News at Ten bulletin and in an online article published on 23 May 2018 we incorrectly reported that Petro Poroshenko, the President of Ukraine, had procured or authorized a corrupt payment of $400,000 to be made to Michael Cohen, the personal lawyer of Donald Trump, to extend a brief meeting between Mr. Poroshenko and President Trump, that had already been agreed, into more substantial talks.”

“We believed that the publications made a less serious allegation against Mr. Poroshenko, but in the light of a finding by the High Court that the allegation was as set out above, we are happy to accept that this allegation was untrue,” it added.