Euro
9.9295
-1.07%
Dolar
8.3637
-0.88%
Altın
487.56
-0.95%
Borsa
1.4
0.48%
Bitcoin
333.217
-2.91%
33ºC
İstanbul
Güneşli 33 C

    RTÜK 5 kanala ceza yağdırdı! Hangi kanallar ceza aldı? İşte RTÜK kararları..

    Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, yayın ilkelerini ihlal ettiği gerekçesiyle 5 kanala yaptırım uygularken, "Hangi kanallar ceza aldı?" sorusu gündeme geldi.
    • AA
    • 08.07.2021 - 10:30
    • Güncelleme : 08.07.2021 - 10:32
    RTÜK 5  kanala ceza yağdırdı! Hangi kanallar ceza aldı? İşte RTÜK kararları..

    Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, yayın ilkelerini ihlal eden 5 kanala yaptırım uyguladı. RTÜK konuyla ilgili bir açıklama yaparak, Üst Kurul'un haftalık olağan toplantısında izleme raporlarının görüşüldüğünü belirtti.

    İncelenen raporlara göre kanallara ceza verilirken, vatandaşlar bu kanalların hangisi olduğunu merak edip, araştırmaya başladı.

    HANGİ KANALLARA CEZA VERİLDİ?

    Açıklamada, Üst Kurul'un Tele 1 kanalına da "5. Boyut" program konuğu Mehmet Tezkan ve "Gün Başlıyor" program sunucusu Can Ataklı'nın sözleri nedeniyle idari para cezası uyguladığı ifade edildi. Tele 1'e ayrıca "Türkiye'nin Gündemi" programında Türkiye Komünist Partisi Genel Sekreteri Kemal Okuyan'ın sözleri nedeniyle idari para cezası verildiği aktarıldı.

    Üst Kurul'un Tele 1'de "Gün Ortası" haber bültenindeki yayına ilişkin bir dosyayı daha incelediği belirtilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi:

    "HDP Eş Genel Başkanı Mithat Sancar'ın bir konuşmasının canlı yayınla verilmesi esnasında dile getirilen sözler ile konuşma sırasında geri plandaki topluluğun attığı sloganların, Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun hükümlerinin ihlal ettiği, bunların Türk toplumunun milli değerlerini aşağılayıcı ve kurum ile kişileri eleştirmenin ötesinde küçük düşürücü ve itibarsızlaştırıcı nitelikte olduğu kanaatiyle yayıncı kanala idari para cezası uygulandı."

    RTÜK'ün aynı konuşmanın canlı yayını için KRT televizyonuna da idari para cezası müeyyidesi uyguladığı bildirildi.

    Üst Kurul'un Halk TV'de yayınlanan "İki Yorum" programında Levent Gültekin ve Murat Sabuncu'nun kullandığı ifadelere ilişkin dosyayı da incelediği aktarılan açıklamada, "RTÜK, bu ifadelerin 6112 sayılı Kanun'un 8. Maddesinin 1. Fıkrasının (ç) bendini ihlal ettiği gerekçesiyle Halk TV'ye idari para cezası yaptırımı uygulanmasına karar verdi." ifadelerine yer verildi.

    Açıklamada, Üst Kurul'un Halk TV'ye "Görkemli Hatıralar" programından dolayı da ceza verdiği belirtilerek, şunlar kaydedildi:

    "Yayında CHP Milletvekili Hilmi Yarayıcı tarafından seslendirilen 'Cemo' isimli şarkının Grup Yorum'un DHKP-C terör örgütü üyeliği suçundan yargılandığı davanın iddianamesine 'terör örgütü faaliyetleri çerçevesinde suç işlemeye alenen teşvik etmek' iddiasıyla dahil edildiği tespit edilerek, ilgili yayın nedeniyle yayıncı kuruluşa program durdurma ve idari para cezası verilmesi kararlaştırıldı."

    Açıklamada, Üst Kurul'un TV 100'ün "Var Odası" programında, yayın ilkeleri arasında yer alan "dilin düzeysiz, kaba ve argo kullanımına yer verilemez" hükümlerinin ihlal edildiğine karar verdiği vurgulanarak, kanala idari para cezası uygulandığı bildirildi. Aynı kanalda "Şimdi Konuşalım" programında "YPG'ye Türkiye üzerinden silah götürüldüğüne" ilişkin ifadelerin yer aldığına dikkat çekilerek, bunların doğruluk ve gerçeklik ilkelerine aykırılık teşkil ettiği, bu nedenle kanala idari para cezası verildiği aktarıldı.

    RTÜK 5  kanala ceza yağdırdı! Hangi kanallar ceza aldı? İşte RTÜK kararları.. #1

    RTÜK 5  kanala ceza yağdırdı! Hangi kanallar ceza aldı? İşte RTÜK kararları.. #2

    İlginizi Çekebilir

    Görüş Bildir