Dolar
6.8689
0.1122%
Euro
7.789
0.3594%
Altın
1809.33
0.5976%
Borsa
117654.37
2.4787%
G. Altın
399.266
0.5811%
Bitcoin
63923.94
0.4394%
23ºC
İstanbul
Bulutlu ve güneşli 23 C

    Opel Tasarım Stüdyosu'nun 50'nci yılını kutladı

    Avrupa'da açılan ilk tasarım stüdyosu olan Opel Tasarım Stüdyosu, Frankfurt'ta düzenlediği etkinlikte basın mensuplarını ağırladı.
    • 27.06.2014 - 14:44
    Opel Tasarım Stüdyosu'nun 50'nci yılını kutladı

    Opel Tasarım Stüdyosu'nun 50'nci yılını kutladı #1

    Opel Tasarım stüdyosu 1964 yılında Rüsselsheim’da zamanın ilerisinde, yenilikçi ve fütürist bir mimari ile ziyaretçilerine kapılarını açtı. Yenilikçi stüdyonun kurulması Avrupa otomotiv tarihinde bir dönüm noktasını temsil ediyordu. Avrupa'da bir otomobil üreticisinin sahip olduğu en büyük tasarım stüdyosuydu. O döneme kadar, çoğu Avrupalı otomobil üreticisi yeni konsept otomobillerin geliştirilmesi için şirketleri dışından uzmanları görevlendiriyorlardı. Kuzey İtalya, otomobil tasarımının merkezi olarak kabul ediliyordu.

    Opel’in kendi tasarım stüdyosuna sahip olma fikri General Motors'dan gelmişti. Hali hazırda Warren’deki GM Styling stüdyosu 1950 sonlarından itibaren otomobilin geleceği üzerine çalışmayı sürdürüyordu. Dikkatleri üzerine toplayan ilk konsept otomobil çok daha önceleri sunmuştu. 1927'de kurulan ve Harley Earl tarafından yönetilen Art & Color Bölümü 1937'de GM Styling olarak adlandırıldıktan sadece bir yıl sonra GM Buick Y-Job'u, otomotiv tarihindeki ilk gerçek konsept aracı tanıtmıştı. Amaç Buick markasının kamuya sunabileceği yeni, büyük bir convertible modeli geliştirmekti. Warren'daki bina, biçimi, yerleşimi ve işlevi açısından özdeş, ama biraz daha küçük ölçekte olacak şekilde Rüsselsheim tesislerinde inşa edildi.

    STRATEJİK BİR ODAK

    Tasarım stüdyosu yeni model serilerinin tasarım dilinin oluşturmak değildi, ama içindeki keskin zihinler ve vizyonerlerin günlük işlerin kısıtlamalarından kurtulması ve gelecekteki araçların tasarımını araştırmasıydı. Tasarım kendi içinde bir amaç olarak değil, gelecekteki başarı için stratejik bir odak olarak görülüyordu. Ve farkı yaratan tam da bu oldu. Diğer üreticiler en fazla yeni bir gövdenin biçimini geliştirirken, Rüsselsheim'da müşterinin geleceğin otomobilinden ne tür bir ifade, nasıl bir karakter beklediği gibi yönleri de içeren tasarım dili ve duyguları düşünülüyordu. Opel tasarım stüdyosu kısa süre içinde, otomobil tasarımı için endüstrinin en iyilerini sihirli bir şekilde kendine çeken bir Avrupa okulu haline geldi. Stüdyonun tarihindeki personel listesi, otomotiv tasarımı dünyasının en iyileridir; Anatole Lapine, Erhard Schnell, George Gallion, Charles M. ‘Chuck’ Jordan, Herbert Killmer, Chris Bangle, Murat Nasr ve Hideo Kodama. Bunlardan sadece birkaçı, diğer markalar yıllar sonra kendi tasarım stüdyolarını kurduklarına kariyerlerine diğer otomobil üreticilerinde devam etmişlerdir. Otomobillerdeki pek çok fikir, biçim ve tasarım ifadesinin kaynağı Rüsselsheim'dadır ve 1960'lara kadar uzanmaktadır.

    Görüş Bildir