Dolar
7.6582
0.4301%
Euro
8.9072
0.0449%
Altın
1861.75
-0.3271%
Borsa
1124.17
0.4117%
G. Altın
458.493
0.117%
Bitcoin
82269.16
1.0116%
26ºC
İstanbul
Çoğunlukla güneşli 26 C

    Uyku hapları bunama riskini artırıyor

    Uykusuzluk ve endişe bozukluğunun tedavisinde kullanılan ilaçların fazla kullanımı bunama riskini artırabilir.
    • 28.09.2012 - 04:10
    Uyku hapları bunama riskini artırıyor

    Uyku hapları bunama riskini artırıyor #1

    Uykusuzluk ve endişe bozukluğunun tedavisinde kullanılan, etken maddesi benzodiazepin olan ilaçların bunama riskini artırabileceği belirlendi.

    Fransız Ulusal Sağlık ve Araştırma Enstitüsü'nden bilim adamlarının yaptığı araştırma, söz konusu etken maddeye fazla maruz kalmanın 65 yaşın üzerindekilerde bunama riskinin artabileceğini gösterdi.

    İngiliz Tıp Dergisi'nde yayımlanan araştırmaya imza atanlardan Bernard Begaud, neden-sonuç ilişkisi bulunamasa da istatistiklerin bu maddeye uzun süre maruz kalanlarda bunama riskinin yaklaşık yüzde 50 fazla olduğunu gösterdiğini belirtti.

    Uykusuzluk ve endişe bozukluğunun tedavisinde kullanılan bu ilaçların düşme riskini de artırabileceğini belirten bilim adamları, söz konusu ilaçların birkaç hafta kullanımla sınırlı tutulabileceği önerisinde bulundu.

    İlginizi Çekebilir

    Görüş Bildir