Türkiye’nin ilk milli çizgi film karakteri Pepee’nin yaratıcısı, Düşyeri Çizgi Film Stüdyoları’nın kurucusu Ayşe Şule Bilgiç, “ikinci çocuğumuz” dediği Ayas karakteri ile seyirciyi yarın sinemalarda buluşturuyor.
Türkiye’nin ilk milli çizgi film karakteri Pepee’nin yaratıcısı, Düşyeri Çizgi Film Stüdyoları’nın kurucusu Ayşe Şule Bilgiç, “ikinci çocuğumuz” dediği Ayas karakteri ile seyirciyi yarın sinemalarda buluşturuyor.
Bilgiç’le, BKM ve Düşyeri ortaklığında hazırlanan, Türkiye’nin ilk çizgi sinema filmi olan “RGG Ayas”ı ve film hakkında kimsenin bilmediği ayrıntıları konuştuk.
*Düşyeri’nin ikinci çocuğu diyorsunuz Ayas’a. Ayas’ın doğum öyküsü nedir? Planlı bir çocuk muydu Ayas? Ne zaman karar verdiniz ikinci çocuğa?
- (Gülüyor) Kesinlikle çok planlı bir çocuk. Aylarca masa başında oturup düşündüğümüz ve planladığımız bir çocuk hem de. Pepee ile bir nesli büyütüyorduk ve üç yıl önce artık ikinci karakteri yapmaya başlamanın vaktidir dedik, kolları sıvadık. Sadece Ayas karakterinin çizimi için tam 8 ay uğraştık.
* Neden o kadar uzun sürdü?
- Bir türlü içimize sinen karakteri yakalayamıyorduk. Yüzlerce karakter çizildi. Ama ekip olarak hiçbiri “işte bu” diyebileceğimiz şeytan tüyünü taşımıyordu. Çok yetenekli karakter tasarımcısı arkadaşlarımız var ama bazen olmayınca olmuyor. Üretim zor ve sancılı bir süreç.
Peki sonra nasıl “işte bu” dediniz?
- Ben gözlerimi kapattığımda Ayas’ı görebiliyordum ama karakteri tasarlayan ben olmadığım için ekibime düşlediğim karakteri anlatmak için referans fotoğraflar bulmaya çalışıyordum. Bir sürü insan fotoğrafları, çocuk fotoğrafları hiçbiri sonuç vermedi. En son Kıvanç’ın (Tatlıtuğ) çok güzel bakan bir fotoğrafını gösterip, bu adamın çocukluğunu düşleyip çizmeyi deneyelim dedim.
İstediğim şey gözlerdeki etkiydi. Kıvanç’ın bakışlarında bize çok masum ve sıcak gelen bir his var ya. Onu yakalatmaya çalıştım. Ayas’ta, Kıvanç’ın bakışlarından esinlendik. Ve sonunda o istediğimiz etkiyi yaratan Ayas’ımız doğdu. İlk hali siyah saçlıydı. Sonra kırmızı kafayı daha çok beğendik.