Kafe ve restoran menülerinde yeni dönem başlıyor

Kafe ve restoran işletmeleri 1 Temmuz'dan itibaren tüketiciye sundukları yiyeceklerin içeriği konusunda menülerde ayrıntı verecek.

Haber Merkezi Haber Merkezi
Kafe ve restoran menülerinde yeni dönem başlıyor
Ensonhaber'i Google'da haber kaynağınız olarak ekleyin

Restoran ve kafelerdeki menülerde "ayrıntı" dönemi...

1 Temmuz'dan itibaren kafe ve restoranlarda menüler değişecek.

Tarım ve Orman Bakanlığı, restoran ve kafelere "menülerde içerik belirtme" zorunluluğu kararıyla sağlıklı ve bilinçli tüketim hedefliyor.

AYRINTILI MENÜ DÖNEMİ 

Yeni dönemle birlikte işletmeler artık tüketiciye sundukları yiyeceklerin içeriği konusunda menülerde ayrıntı verecek.

KALORİLER DE YAZACAK

Ayrıntılı menü dönemine geçilmesiyle alerjisi olanların ya da hayvansal ürün tüketmek istemeyen müşteriler, yiyeceklerdeki ürünlerin bileşenlerini görebilecek.

Ayrıca bir porsiyon üründe kalori miktarı da yazacak.

GENİŞ BİR ŞEKİLDE YAZILACAK

İşletmeler, yemeklerin içeriğini herkesin anlayacağı şekilde geniş geniş yazacak ve karekod sistemini uygulayacak.

İşletmeler bu bilgileri klasik menüler, yazı tahtaları, broşürler ve dijital ekranlar üzerinden sunabilecek.

SON GÜN 1 TEMMUZ

Ulusal zincir restoranlar 1 Temmuz'a kadar yeni sisteme entegre olacak ve sektör, kademeli şekilde yeni düzenlemeyi hayata geçirecek.

Kaynak: Ensonhaber Haber Merkezi