Klimalarda verimli enerji tüketimi için derece kampanyası

Yaz aylarında artan klima kullanımının elektrik tüketimi üzerindeki etkisine dikkati çekmek amacıyla bir kampanya hayata geçiriliyor.

AA AA
Klimalarda verimli enerji tüketimi için derece kampanyası
Ensonhaber'i Google'da haber kaynağınız olarak ekleyin

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'nın yönlendirmesiyle Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (Elder) yaz aylarında artan klima kullanımına yönelik "#24DereceİleMümkün" farkındalık çalışmasını başlatıyor.

Elder koordinasyonunda yürütülecek kampanyayla verimli kullanım alışkanlıklarının yaygınlaştırılması amaçlanıyor.

Kampanyayla, vatandaşların konfordan ödün vermeden klimalarını daha verimli kullanmaları, elektrik faturalarında tasarruf sağlamaları ve yaz döneminde artan elektrik talebinin daha dengeli yönetilmesine katkı sunulması hedefleniyor.

24 DERECE ÖNERİLİYOR

Elder'in açıklamasına göre, kampanyanın ana mesajı "24 derece ile ideal konfor, daha düşük fatura ve daha az karbon salımı mümkün" yaklaşımı üzerine kuruldu.

Kampanyayla tüketicilere klima sıcaklık ayarının doğru yapılması, cihazların düzenli bakımının ihmal edilmemesi, kapı ve pencerelerin kapalı tutulması konusunda bilgilendirme yapılacak.

KLİMA YAYGINLAŞTIRILIYOR

Son yıllarda sıcaklıkların artması, konfor beklentilerinin değişmesi ve klima kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte yaz aylarında elektrik tüketiminde soğutma kaynaklı yük daha görünür hale geldi.

Sektör verilerine göre Türkiye'de split klima pazarı 2024'te 2,5 milyon ünite yurt içi satışa ulaştı. Bu yaygınlaşma, elektrik talebinde hissedilir artışa yol açarak elektrik dağıtım altyapısında yaz döneminde şebeke işletmesinin önemini daha da artırıyor.

PÜF NOKTALARI

Klima sıcaklık ayarında yapılacak bilinçli tercihin yalnızca hane bütçesine değil, ülkenin enerji verimliliği hedeflerine de katkı sağlayacağını kaydeden Elder Genel Sekreteri Fakir Hüseyin Erdoğan, şunları kaydetti:

"Enerji verimliliği sadece sanayinin, kamu kurumlarının veya büyük işletmelerin konusu değildir. Evde, iş yerinde, okulda, otelde, mağazada ve hayatın her alanında alınacak basit önlemlerle önemli farklar oluşturabiliriz. Klimayı 24 dereceye ayarlamak, düzenli bakım yaptırmak, kullanılmayan alanları soğutmamak, kapı ve pencere kontrolüne dikkat etmek bu açıdan çok değerli adımlardır. Dağıtım şirketlerimizle birlikte bu mesajı Türkiye'nin dört bir yanındaki tüketicilerimize ulaştıracağız."

Kaynak: Anadolu Ajansı (AA)