Rusya, 2036'ya kadar Ay'da nükleer enerji santrali kurmayı planlıyor

Rusya Federal Uzay Ajansının (Roscosmos) 2036'ya kadar Ay'da nükleer enerji santrali kurmayı planladığı bildirildi. Santralin, Rusya'nın Ay programı ve uluslararası işbirliği projeleri kapsamında hayata geçirilmesinin planlandığı belirtildi.

AA AA
Rusya, 2036'ya kadar Ay'da nükleer enerji santrali kurmayı planlıyor
Ensonhaber'i Google'da haber kaynağınız olarak ekleyin

Rusya Federal Uzay Ajansının (Roscosmos) Rusya'nın 2036'ya kadarki uzay faaliyetlerine ilişkin belge paylaştı.

Belgede, Ay yüzeyindeki altyapıda enerji ihtiyacının karşılanması amacıyla nükleer enerji santrali kurulması hedefi yer aldı.

AY PROGRAMI VE ULUSLARARASI İŞBİRLİĞİ

Santralin, Rusya'nın Ay programı ve uluslararası işbirliği projeleri kapsamında hayata geçirilmesinin planlandığına işaret edilen belgede, Roscosmos'un 2036 sonrasında nükleer enerji sistemine sahip taşıma araçları geliştirerek bunları uzaya göndermeyi hedeflediği belirtildi.

AY'DAN ALINACAK TOPRAK ÖRNEKLERİ DÜNYA'YA GETİRİLECEK

Rusya'nın 2036’ya kadarki uzay hedefleri arasında ulusal yörünge istasyonunun konuşlandırılmasının yanı sıra Ay'ın insansız uzay araçlarıyla araştırılması ve Ay'dan alınacak toprak örneklerinin Dünya'ya getirilmesi de yer alıyor.

"Luna-26" görevinin 2028'de, "Luna-27/1" ve "Luna-27/2" araçlarının da sırasıyla 2029 ve 2030'da uzaya gönderilmesi planlanırken; "Luna-28", "Luna-29" ve "Luna-30" görevlerinin 2032-2036 döneminde gerçekleştirilmesi öngörülüyor.

MARS VE VENÜS

Rusya, 2036 sonrasında Venüs ve Mars'ın insansız uzay araçlarıyla araştırılmasını, Ay ve asteroitlerdeki kaynakların geliştirilmesini de hedefliyor.

Kaynak: Anadolu Ajansı (AA)